Thursday, July 12, 2012

Syiah!!!!

Adakah kita tahu?


Selain daripada pembunuhan dan penyembelihan yang berlaku di Hama sehingga mengorbankan lebih 40 ribu Sunni di Syria suatu ketika dahulu, rakyat Sunni Syria tidak akan lupa juga pembunuhan dahsyat di Bandar Tadmurr, Syria 30 tahun yang lalu.

Tentera khas regim Asad telah membunuh ribuan pemuda/i terutamanya daripada kalangan masyarakat ilmuan di kota tersebut.

Ia bertujuan untuk menjadikan kejahilan terus meratai rakyat dan atas perkiraan tersebut supaya tiada lagi penentangan dari jenerasi seperti mereka di masa akan datang.

Pembunuhan yang dilakukan oleh tentera rejim secara amat kejam dan sadis tersebut tidak mampu dibayang oleh akal manusia yang waras.

Sudah puluhan ribu rakyat Syria terutamanya dari kalangan ilmuan dan generasi ulama' telah menjadi korban kedengkian golongan Syiah ini.

Kerana atas segala penderitaan dan tekanan yang telah mereka tempuhi selama lebih 50 tahun ini, apakah mereka tidak berhak bangkit mengubah nasib mereka seperti mana yang berjaya dilakukan rakyat Mesir?

Memang sedih apabila ada yang mengatakan kebangkitan mereka adalah ditaja oleh Barat. Apa yang pasti, mujahidin ini tidak akan pernah berundur.

Samada mencapai kemenangan ataupun gugur syahid.



p/s:- ayuh sepakat tolak syiah... 








(sumber:- dari page Rakyat Malaysia Bersama Revolusi Syiria)

No comments: